9001010510 |
L'equitat en educació: avaluació i millora (formació per a inspectors) |
2020-2021 |
Curs telemàtic (en línia asíncron). Inspecció |
|
|
|
11/1/2021 - 28/6/2021 (45 hores) de h a h |
|
VT Curs a distància |
|
_ (A distància)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Asíncron |
Organització |
Inspecció d'Educació
|
| |
|
|
| |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Curs telemàtic per aprofundir en els diversos elements que configuren l’equitat en educació. El curs té una part teòrica i una part pràctica. A la primera part (30 hores), es presentarà el marc teòric i diverses eines per avaluar l’equitat d’un centre educatiu. A la part pràctica (15 hores) s’avaluarà l’equitat d’un centre a partir de l’aplicació de diverses eines i s’elaboraran propostes que permetin augmentar el nivell d’equitat del centre. Per poder seguir el curs cal poder llegir bibliografia sobre educació en anglès.
|
| |
Objectius |
Els objectius del curs són aquests:
1. Aprofundir en el marc teòric de l’equitat en educació.
2. Conèixer bones pràctiques en equitat de centres educatius.
3. Reflexionar sobre el nivell d’equitat dels centres educatius.
4. Conèixer i aplicar eines per avaluar l’equitat d’un centre.
5. Avaluar l’equitat en un centre educatiu.
6. Establir i planificar estratègies de millora de l’equitat escolar.
|
| |
Continguts |
Els continguts es divideixen en els següents mòduls:
- Introducció al concepte d’equitat escolar.
- Dimensions i sub-dimensions de l’equitat.
- Un sistema educatiu just.
- La inclusió educativa.
- L’accés a l’educació.
- Les oportunitats educatives.
- L’aprenentatge personalitzat.
- El desenvolupament social i personal.
- L’avaluació de l’equitat:
o Rúbriques.
o Indicadors.
|
| |
Formador/a |
varis
|
| |
Avaluació |
---
|
| |
Requisits de certificació |
Realització de les tasques encomanades a cada mòdul Realització de la tasca final Participació als fòrums i debats Complimentar el qüestionari final de satisfacció
|
| |
E-mail |
inspeccio_sgie.educacio@gencat.cat
|
| |
|
|